Investice do reklamy. Kdy, když ne teď?

Společnosti, které si v době krize “daly nohy nahoru” a přestaly, jak na sociálních sítích, tak v rámci své péče o zákazníky, komunikovat, možná zprvu ušetřily, ale z dlouhodobého hlediska před sebe pustily ty společnosti, co nepolevily nebo naopak zabraly.

Jak se zachránit?
I ve špatných časech a době ekonomické krize, která neskončí jako mávnutím kouzelného proutku po vypuštění lidí z domácí karantény, myslete na reklamu.
Během posledních dvou měsíců jsem mnohokrát byla svědkem toho, že firmy posouvají nebo dokonce ruší naplánované reklamní kampaně. Investice do reklamy se výrazně propadají a to nejen v online světě, ale také v offline reklamě. 

Navíc žijeme ve státě, kdy se situace mění 3x do týdne, ne-li 3x do dne, proto zítra můžeme mít zelenou pro otevření našich poboček. To je fakt, který se dotkne nás všech. 

Faktem je také to, že ekonomická krize dopadne na všechny, a pokud už se tak nestalo, pravděpodobně to ještě přijde. Lidé šetří, ale stejně jednou přijde doba, kdy vaši zákazníci nebudou mít hluboko do kapsy a vaše výrobky si koupí.
Pokud jste v době krize přestali s vašimi zákazníky komunikovat, zkuste to napravit. Pokud vás lidi přestali “potkávat” pravidelně v reklamách, na sociálních sítích nebo třeba v rádiu a televizi, může to mít velký dopad na vaše výsledky v blízké budoucnosti.
Výsledky výzkumů mluví jasně ve prospěch firem, které v době krizí byly vidět a investovaly do reklamy právě v době temna. Investice se jim mnohonásobně vrátila.
Investujte tolik, kolik jste investovali před krizí, nebo ještě přitlačte a věřte, že se vám výsledek podpořený dalšími aktivitami vrátí. Reklama vás také dostane před ty, kteří se chovali naopak, neinvestovali do reklamy a tím vám uvolnili jejich prostor jak v reklamě, tak na trhu 🙂

Jak se poučit z minulých krizí? 
Například během hospodářské recese v 90. letech minulého století Pizza Hut a Taco Bell využili rozhodnutí společnosti McDonald snížit výdaje na reklamu. Zvýšili tržby o 61 procent, respektive 40 procent, zatímco tržby společnosti McDonald klesly o 28 procent.


Reklama je jedna věc a budování vaší značky je věc druhá. Je to dlouhodobý proces, který nekončí ani s Vánočními svátky, ani s letními prázdninami a ani s krizí.
Právě ti, kteří se značkou pracují neúnavně, mají nakročeno k lepším zítřkům. 

Myslím to tak, že značka se musí budovat neustále a po malých krocích a právě krize nám dává možnost lepší a třeba osobnější komunikace s našimi fanoušky a našimi zákazníky, kteří vás budou mít v paměti více než vaší konkurenci, kterou jste právě předběhli.

Přemýšleli jste v době ekonomické krize nad dalšími a neplacenými možnostmi marketingu? O tom, bude další článek!

Na počátku mimořádného nouzového stavu jsme psali o přípravě na RESTART a víte co? Už je to tady.
Přečtěte si taky článek o tom, že jsme zavřeli a co je teď dalším krokem?

Sdílejte článek:

Menu