5 knih, které vám otevřou cestu k lepšímu podnikání

Kdy jste si naposledy přečetli nějakou vzdělávací knihu? A teď nemáme na mysli základy fyziky nebo slovíčka. Je totiž spousta knih, které vás doslova vtáhnou, a ještě navíc vám předají znalosti, jež pak budete moci využít nejen při svém podnikání, ale i v běžném životě. Prošli jsme nabídky knihkupectví a vybrali pět titulů, které by neměly ujít vaší pozornosti. Které to jsou?

Dan Ariely – Jak drahé je zdarma

Nejspíš nejpraktičtější z autorových knih, kterou využijete i když se v marketingu profesně nepohybujete. Každý z nás totiž občas nedokáže odolat záludnému slovíčku zdarma, které ale často neznamená přesně to, co bychom očekávali. Pochopte lépe, proč se někdy rozhodujete tak či onak a naučte se říkat ne v tu pravou chvíli. 

Jan Řezáč – Web ostrý jako břitva

Máte nebo potřebujete vytvořit web? Jasně, sami se do toho nejspíš pouštět nebudete, a tak spoléháte na umění webdesignéra. I když html jazyku třeba nerozumíte a jste rádi, že se vám povedlo založit si účet na Instagramu, dejte téhle knize šanci. Minimálně si rozšíříte obzory a ujasníte si, jak by měl váš web vypadat, aby splňoval požadavky zákazníků a přinášel zisk. Snadno pochopíte, co je a není potřeba mít, jak a co připomínkovat designérovi a co by měl moderní web umět. 

Steve Krug – Nenuťte uživatele přemýšlet

Výstižný název říká přesně to, co by mělo být vaší mantrou při vymýšlení uživatelsky přívětivého webu. Chcete zákazníka získat a udržet? Naservírujte mu vše jednoduše, jasně a doslova pod nos tak, aby nemusel nic složitě hledat. Nejcennější komoditou nás všech je totiž čas a zvlášť pokud se jedná o zařizování zbytných věcí (protože co si budeme povídat, v 95 % případů řešíme právě zbytné potřeby), nechceme jimi ztrácet víc minut, než je potřeba. Udělat si testování webu zvládnete i sami s minimálními náklady. Je jen potřeba přesně vědět co a kde hledat. K tomu vám pomohou přesně cílené rady, konkrétní příklady a osobitý humor autora.

Miles Young – Ogilvy o reklamě v digitálním věku

Ogilvy je pojem sám o sobě a ne nadarmo. Před více než 30 lety vyšla první verze knihy o reklamě od Milese Younga, kterou si teď můžete koupit upravenou a doplněnou o současné trendy. Opět nechybí ani příklady z praxe věhlasných značek, jako například Louis Vuitton, Coca-Cola nebo Starbucks, díky kterým si funkční praktiky snadno představíte a porozumíte jim. 

Jay Conrad Levinson – Guerrilla marketing

Guerrilla se od klasického marketingu liší hlavně svým pojetím – jeho úkolem je přinášet inovativní formu komunikace, šokovat, využívat momentu překvapení. Právě kvůli svému tak trochu „rebelskému“ rukopisu je nejčastěji využíván malými a středními podniky, které svým rozpočtem na klasický marketingu v běžných kanálech jen těžko konkurují velkým a zavedeným hráčům. O funkčnosti téhle tak trochu nestandardní cesty oslovování zákazníků svědčí nejen fakt, že kniha se vrací v upraveném vydání po téměř 40 letech. Pokud chcete, aby si vás zákazník spolehlivě zapamatoval, inspirujte se zkušenostmi a příklady z praxe, kterými je kniha doslova protkaná. 

 

Sdílejte článek:

Menu