Co dělat, aby vás (relevantní) zákazníci našli?

Přizpůsobili jste se aktuální situaci a přešli jste do online prostředí?  Ať už jste si založili eshop nebo píšete blog nadupaný praktickými radami, prostě chcete být vidět. Jak ale dosáhnout toho, aby si vás našla vaše cílová skupina a aby to, co děláte, neslo kýžené výsledky, tedy zisky?

Kde se vzalo, tu se vzalo SEO!

Search Engine Optimization, neboli optimalizace pro vyhledávače by se dala definovat jako ovlivňování viditelnosti webu – čím výše a čím více se web zobrazuje v internetových vyhledávačích, tím spíše si ho potenciální zákazník všimne a tím spíše váš web bude generovat objednávky a zisky. SEO je základním stavebním kamenem dobře fungujícího webu a bez něj se v dnešním online světě Váš web stane prakticky neviditelným. Jak je to možné? Bez správně nastavených parametrů totiž nebude stoprocentně fungovat ani sebedražší reklama. A vyhazovat peníze do vzduchu určitě nikdo nechce.
Faktorů, které vyhledávací robot při předkládání výsledků uživateli zohledňuje, je podle některých zdrojů až dvě stě, je asi více než jasné, že naprostá většina lidí si správně nastavit SEO nedokáže. Právě proto se rozhodně vyplatí investovat do odborníka, který nejprve provede důkladnou analýzu vašeho webu, pozná produkt, nastaví cílovou skupinu a upraví vše tak, abyste se mohli radovat z co možná nejvyšších pozic na prvních stránkách vyhledávačů.
Základem celé SEO analýzy je primárně analýza klíčových slov a spojení. Specialista musí zjistit, jaká slova lidé používají, když si chtějí dané téma na internetu vyhledat. Klíčová slova je poté třeba nechat copywrightera šikovně implementovat do textů a do důležitých částí stránek tak, aby se při vyhledávání zobrazovaly. v náhledu. 

Na čem u nastavení SEO záleží?

Rozlišujeme dvě základní nastavení a těmi jsou takzvané onpage a offpage faktory. Onpage faktory jsou prvky, které vidíme přímo na konkrétním webu – například titulek, meta popisky, klíčová slova, URL adresa, zvýrazněný text, nadpisy různých úrovní a podobně. Mezi offpage prvky pak patří hlavně zpětné odkazy, které na váš web vedou z jiných stránek. Vyhledávač je tak považuje za formu reference, které vlastně dodávají webu na důvěryhodnosti. Tady samozřejmě záleží také na hodnocení stránek, ze kterých odkaz míří. V poslední době je důraz kladen také na sociální sítě a zmínky na nich. Sdílení i zmínka na Facebooku nebo například Twitteru se tak stává důležitou součástí marketingu.

Často měř a podle toho řež

Nastaveno a hotovo? Ale kdeže. Optimalizace pro vyhledávače vyžaduje dlouhodobou péči i úpravy. Mění se totiž nejen aktuálně používaná mluva lidí a slovní spojení. Jednou za čas se jistě upraví nabízený sortiment, takže je opět potřeba pracovat s novými slovy. Nebo třeba snížíte ceny zájezdů do exotických zemí a to, co bylo před pár lety jen pro ty movitější, si dnes může dovolit většina populace – a na to se vyplatí upozornit.
Ani stránky se zastaralým designem a nepřehledným menu příliš zákazníků nenadchnou, i to je potřeba mít na paměti a vždy se koukat na web nejenz hlediska obsahu, ale také z “kosmetické strany” – web se prostě musí lidem líbit.
SEO specialista podrobně zná analytické nástroje, díky kterým je schopen vyhodnotit úspěšnost nastavení webu a převést chování zákazníků do čísel srozumitelných opravdu
pro každého. 

 

Sdílejte článek:

Menu