Jak být vidět v ONLINE ZADARMO

Jak jsme slíbili, zapřemýšleli jsme pro vás nad možnostmi reklamy a to neplacenou formou!
Takhle – Sice ne za vším jsou peníze, ale práce je za vším! Abychom si tu neříkali, že je to úplně zdarma, to nikdy není.
O tom, že reklama je důležitá, už asi psát nemusíme. Stačí si přečíst náš minulý článek, kde jsme psali o tom, že nejdůležitější v této době je být vidět. Mnoho firem nám ale v současné situaci i přesto odvětilo, že na placenou formu reklamy nemají finance a že PPC nebo reklama na sociálních sítích zatím musí jít mimo ně. My to samozřejmě chápeme, ale nevzdáme se ve tvrzení, že reklama je důležitá! Jak to tedy udělat „zadarmo“? 

Facebook je mrtvý!
To je mýtus číslo pro cílovou skupinu, kterou pravděpodobně chcete oslovit.
Popularita Facebooku pouze u teenagerů rapidně klesá. Zatímco v roce 2015 tuto platformu využívalo 71 % dotázaných, tak letos se jedná jen o 51 %.
Facebook v ČR využívá / vlastní 5,3 mil lidí.

Teenageři se přesunuli na platformy jako Tik Tok nebo Instagram, zatímco starší populace (a také populace s větší kupní silou), stále Facebook využívá.
Na Facebook se denně přihlásí 74% z jeho uživatelů!
To znamená – být na Facebooku a lidem dát větší hodnotu – má smysl!

Jak tedy využít Facebook pro váš produkt?

  • Dejte lidem něco navíc 
  • Využijte proklik na článek
  • Používejte Facebook stories (klidně propojené s Instagramem)
  • Využijte obchod (SHOP napojený na váš eshop)
  • Využijte Marketplace 
  • Využijte doporučení
  • Co zkusit živé vysílání? 
  • Správné nastavení vaší otevírací doby a informace 
  • Fotky, informace, videa, Caroussely… – na šířku! 

 

Instagram podporuje malé firmy!
Všimli jste si nové nálepky pro podporu malých firem? Zkuste se zapojit nebo požádat vaše followers a přátele, aby vám vyjádřili podporu pomocí nové samolepky. 

 

Instagram a jeho funkce
Instagram je platforma zdarma, sama o sobě a dá se na ní využít spousty funkcí, které více zviditelní váš obsah. 
Jak být vidět na Instagramu? Obsah je pořád král! Sdílením kvalitního obsahu ukážete potenciálním sledujícím, sledujícím i zákazníkům, že jste na téhle síti a víte, jak funguje.
Na Instagram pro firmy jsme vypsali i workshop, kde se můžete přihlásit zde v sekci WORKSHOPY. 

Instagram má 1 miliardu uživatelů, přičemž 500 milionů z nich je aktivních na denní bázi. 

Tato sociální síť je stále atraktivnější pro teenagery, využívá ji 72 % z nich. V ČR má účet na Instagramu 44 % osob starších 16 let, celkem to pro ČR znamená asi 2.300.000 lidí. 

59 % uživatelé této platformy je mladší 30 let (údaj pro ČR). 


Jak tedy využít Instagram pro váš produkt? 

  • Dejte lidem něco navíc od slevového kódu, přes podporu nebo radu formou direct messages
  • Využijte Instastories a jejich funkcí 
  • Využijte obchod (SHOP napojený na váš eshop / Facebook shop)
  • Využijte doporučení nebo Influencery, kteří by mohli podpořit vaší značku a třeba i zadarmo! 
  • Vymazlete si BIO aby lidi věděli, co vlastně děláte! 
  • Fotky, videa, Caroussely – na výšku 4.5 formát nejlépe (nebo alespoň tak to má nejlepší výsledek).
  • Buďte pravidelní a sdílejte obsah, který je radost sdílet! Potřebujete ukazovat obsah, který vaši sledující chtějí uložit, sdílet nebo přeposílat. 
  • … je mnoho dalších forem. Proto ale přemýšlejte, co můžete předat / získat! 

Zkuste něco nového
TikTok, Twitter nebo třeba Youtube, LinkedIn, Email Marketing

Instagram a Facebook nejsou středobodem celého vesmíru.
Existuje mnoho dalších platforem, které jsou zdarma nebo jejich založení je zdarma.

Twitter
Tuto sociální síť využívá měsíčně 326 milionů lidí V ČR má Twitter cca 389 tis lidí. 9% uživatelů tzv. tweetuje každý den.
Jestli máte co říct, napište to!
Využijte taky klidně nějakou z platforem, které vám postnou Tweet v dobu, kdy si myslíte, že zasáhnete nejvíce fanoušků. 

TikTok
Je váš produkt směřovaný i na mladší klientelu do cca 25 let? Pak je TikTok ideální platformou.
Pro inspiraci nemusíte daleko, stačí sledovat nějaké ze společností, které na TikToku pořádně válí!
Jako například Gymshark, BMW, Calvin Klein nebo Mac Cosmetics či Crocs. V českém rybníčku Footshop (pod @footshop_official)

Youtube
Rozhodně pokud někdo řekne, že je Youtube OUT, tak se podívejte na počet zhlédnutí u videí, které něco předávají (nebo jsou naopak plné odreagování).
Samozřejmě za Youtubem už je více práce, ale:
YouTube preferuje 83 % všech uživatelů, kteří jsou aktivní na sociálních sítích. 54 % uživatelů vyžaduje více obsahu. 

55 % uživatelské báze YouTube tvoří muži. Zajímavá čísla, co?
Za Youtube možná stojí více práce, ale také více prostoru, abyste ukázali to, co chcete.
Budovat síť, kde každý měsíc můžete oslovit více než dvě miliardy přihlášených uživatelů, stojí za to! Každý den stráví lidé více než miliardu hodin při sledování videí a vygenerují miliardy zhlédnutí. Více než 70 % doby sledování na YouTube pochází z mobilních zařízení.
Je tu potenciál? Myslím, že ano! 

LinkedIn
Tato nejstarší sociální síť vůbec má na svědomí 660 milionů uživatelů z 80% v  B2B segmentu.
LinkedIn je pro odbornou společnost skvělým prostředníkem, který vás dokáže třeba dostat tam, kde chcete nebo potřebujete být. 

Věděli jste, že email marketing využívá jen asi 15% společností, které něco prodávají? Není to málo? Nějaké značky jsou dle mého vkusu až moc “otravné”, ale i tak drtivá většina vám nepošle mail vůbec.
Zkuste vašim fanouškům a zákazníkům napsat, co je nového, jestli máte novinky na eshopu, dát jim inspiraci, napsat článek atd.
Ocení to! 

Sociální sítě jsou rychle proměnlivé a právě znalost jejich zákonitostí, možností a odlišností rozhoduje, které firmy budou úspěšné, a které zůstanou v oblasti internetového průměru.

Kde budete vy? 

O dalších cestách a možnostech si napíšeme příště, souhlasíte?
BLOG, PODCAST, ROZHOVOR, PUBLIC RELATIONS a další možnosti, které nestojí majlant?
O tom a dalších možnostech asi až příště!

 

Sdílejte článek:

Menu