Přimějte zákazníky klikat

Po minulém článku věnovanému SEO u zkratek ještě chvíli zůstaneme. Zatímco díky SEO je web nabízen uživatelům v rámci organického vyhledávání, v případě PPC reklamy, o které se budeme bavit tentokrát, už jde o placenou propagaci. I v případě PPC hrají velkou roli klíčová slova a jejich správné zacílení. 

Jak PPC vlastně funguje?

Jak napovídá sám název, u reklamy typu PPC (Pay per click) platíte za proklik na váš produkt či službu. Důležité je tedy správné zacílení, a pokud uživatele zaujmete a ten se o vás bude chtít dozvědět více, dostane se přes konkrétní odkaz na vaše stránky. Nespornou výhodou je stanovení výše rozpočtu, který je zcela na vás, a flexibilita reklamy. Díky té lze snadno, a hlavně rychle reagovat téměř na jakoukoliv situaci na trhu. Pro klid obchodníkovy duše je silným argumentem také možnost efektivní správy a měřitelných výsledků díky nejrůznějším nástrojům (například Google Analytics nebo Mergado). Hlavním cílem PPC reklamy je její rentabilita, tedy abyste do ní neinvestovali více, než vám ve výsledku přinese. Konkrétní cíle pak už závisí na tom, co od ní chcete – může to být zvyšování příjmu z objednávek, zvyšování počtu leadů nebo třeba počtu zobrazení při dostávání značky do povědomí potenciálních zákazníků a klientů. Se všemi požadavky vám pomůže odborník, který přesně ví, co a jak nastavit, abyste měli z výsledných čísel nejen radost, ale i zisk.

Jak taková reklama na síti vypadá 

Na PPC reklamy nejčastěji narazíte při procházení internetem a to ve formě textové či grafické reklamy, případně jejich kombinace. Je prokázáno, že obrázky zaujmou na webu nejlépe, a tak se právě s grafikou doplněnou o trefný text setkáváme velmi často.
Vyhledávaný je nativní formát, kdy se reklama tváří jako součást obsahu webu. V případě akčních cen pak přijde vhod například dynamický banner, který rovnou zobrazí nejlepší ceny a potenciálního zákazníka tak upoutá na první pohled. Díky správně nastavenému remarketingu pak zase můžete ze zájemců o váš produkt snadno udělat platící zákazníky.
V poslední době jsou hojně oblíbené také nejrůznější shopping a discovery kampaně. Shopping kampaně usnadňují nalezení právě vašeho produktu tak, že se zobrazují spolu s cenou a základními informacemi přímo ve výsledcích vyhledávání. Když tedy budete hledat například televizi s určitou úhlopříčkou a zadáte toto spojení do Googlu, nabídne vám vyhledávač rovnou i konkrétní typy. A jsme opět u toho – fotka s lákavou cenou… No neklikněte na to! Discovery kampaně pak nabádají uživatele objevovat nový produkt. Tak proč by jím nemohl být zrovna ten váš?

Možností nastavení a designu PPC reklam je nespočet, a tak není úplně jednoduché se v nich vyznat. Správně a efektivně je nastavit, vyhodnotit a vyčíst v grafech to, co potřebujte, je pro nezkušeného člověka oříšek. Proto si dejte práci s nalezením opravdu kvalifikovaného odborníka, spoléhejte na ověřené recenze a svěřte vaše podnikání do správných rukou. 

 

Sdílejte článek:

Menu