4 tipy pro efektivní online marketing v roce 2021

Marketing je obor živý více než leckterý jiný, to je známá věc. Reagovat téměř okamžitě na podněty a chování zákazníků je nutnost, jinak se snadno dostanete takzvaně „mimo“. Po přelomovém roku 2020, který ovlivnil i vyselektoval méně šťastné na stranách zadavatelů i odběratelů, jsme se probudili do nové reality. A nezbývá nám, než se přizpůsobit a osvojit si nové návyky a potřeby zákazníků. Zapište si tyto 4 tipy, které vám mohou pomoci s adaptací, a hlavně pochopením vašich klientů.

Autenticita

Nejdůležitějším kritériem je být klientovi nejen pravou rukou, ale i mentorem a parťákem, na kterého se může spolehnout. V nelehké a stále se měnící době je vaší největší devízou orientace v problematice a otevřenost. Zásadní je nalezení skutečných potřeb zákazníka a návrh na jejich řešení. Buďte rádcem takovým, jakého byste se sami přáli najít v odvětví, ve kterém se nevyznáte.

Online je ještě víc… online

Což se dalo čekat. Když se z protiepidemických opatření stane téměř běžný stav, musíte se zkrátka nějak přizpůsobit. Nejen obchodníci, restauratéři a poskytovatelé služeb chtějí a potřebují generovat zisky, ale i běžní lidé se musí obléknout nebo se chtějí najíst něčím jiným, než co si připraví doma. Raketový nárůst nově založených e-shopů asi jen tak překonán nebude, nespočet podnikatelů si ovšem i přes tíživou situaci, která je k tomu přivedla, otevřelo nové možnosti. Obraty online prodejů meziročně rostly už několik sezon, ta loňská však byla diametrálně odlišná. A nejde jen o prodej výrobků nebo služeb. Konference, meetingy nebo módní události se už téměř normálně odehrávají online, na síti se můžete vzdělávat i setkávat s přáteli. Využijte toho i ve svůj prospěch a oslovte nové i stávající zákazníky prakticky na jediném místě, kde to v téhle podivné době jde. Revidujte svůj web, nechte si udělat podrobnou analýzu, nebo zpříjemněte uživatelské prostředí vašeho e-shopu. Vychytejte poslední mouchy a nabídněte lidem něco navíc.

Odpovědnost vůči společnosti i přírodě

Společenská odpovědnost firem není žádnou novinkou. Už roky se některé předhánějí v sázení stromů nebo rozdávání svých produktů potřebným. Opět jsme ale u toho, že rok 2020 byl tak trochu přelomovým. I většina těch, které environmentální témata běžně příliš nezajímají, se v lockdownovém pohodlí svého příbytku musela setkat s informacemi o snížení emisí díky omezené letecké dopravě a srovnávacími fotkami dopravními špičkami zmítaných měst. A to vede k zamyšlení, jak to udělat, abychom planetu i společnost zatěžovali co nejméně. Méně konzumu a hmotných statků, nákupy s rozmyslem, a hlavně omezené volnočasové možnosti přinesly spoustě zákazníků doslova osvícení a donutily je více zvažovat každý nákup. Pozitivní pro podnikatele může být například to, že podobné smýšlení zpravidla přináší loajálnější nakupující, kteří ocení kvalitnější zpracování a tím pádem i dražší výsledný produkt. A na tom už se dá stavět.

Sociální sítě stále na vzestupu

Prakticky nemožnost vídat se s přáteli i rodinou naučilo nejedny prarodiče pracovat
se Skypem. To je super! Mladší generace pak díky přebytku volného času trávila na Instagramu nebo TikToku velkou část dní. To už tolik super není, když by většina z nich raději byla na trénincích nebo keramických kroužcích. I tady ale hledejme pozitiva
a uvědomme si, že prodeje skrze sociální sítě a vliv značek a influencerů zase vzrostly. Mladší generace je snadno ovlivnitelná, a to může být prostor pro růst nejedné firmy, jež na sítích do dneška třeba vůbec nebyla. Zamyslete se nad tím, zda máte vhodný obsah pro sdílení – produktové fotografie, vtipné nebo naopak odborné články… Je tolik možností, kde se tyto výstupy dají krásně využít a přinést vám nové kontakty, nebo zůstat ve styku s těmi dlouhodobými a upevnit pozici vaší značky. Teď je opravdu ten nejvyšší čas, kdy se do sociálních sítí vrhnout.

Věřme, že se situace brzy zklidní, a tak trochu vrátí do „starých kolejí“. Připraveni ale raději buďme na všechno.

Sdílejte článek:

Menu