Marketingová (ne)pravidla, kterých byste se měli držet

Mýtů a polopravd můžete v marketingových vodách najít nespočet. Přesto, že se jedná o kreativní obor, není nutné snažit se být za každou cenu originální a masírovat zákazníky novinkami každý týden. Naopak vhodnou cestou je vybudovat si svou základnu loajálních zákazníků – přibývání těch nových je třešnička na dlouho připravovaném dortu. Kdy je lepší držet se osvědčeného a jak najít tvář vaší značky, která bude snadno rozpoznatelná? 

Příval nových nápadů není vždy záruka úspěchu

Nemusíte za každou cenu přicházet neustále s něčím novým. Pokud máte produkt nebo komunikaci, která funguje, není důvod ji nutně měnit. Příkladem může být nespočet rebrandingů, změn obalů i log známých zavedených značek, které pak zákazníci v obchodě nemohli poznat, což zapříčinilo propad prodejů. Nechcete přece mást zákazníky naprosto novou podobou, kterou pak nemusí poznat na „první dobrou“. Je přirozené, že lidé podvědomě vybírají to, co dobře znají. Proto se u nové identity nebo u vizuálních prvků vaší značky držte při zemi a buďte trochu konzervativní.

Potřebujete slogan

Vybudujte si svůj slogan – budete lépe rozpoznatelní, vaše logo se spojí i se slovy a dostanete se více do povědomí lidí. Krásným příkladem jsou slogany, které fungují i desítky let a které není potřeba měnit. Všichni známe značky jako Nike, Mastercard nebo třeba Nespresso či Air Bank. I bez zmínění značky nebo viditelného loga tak téměř každý pozná, kdo stojí za tričkem s nápisem „Just do it“. 

Neměňte fungující reklamní kampaň

Kampaně nemusíte často inovovat, aby měly úspěch. Máte nějakou, která funguje už roky? Držte se jí. Podle průzkumů pouze 1 z 5 nových marketingových kampaní překoná tu starou. Jak ukazují některé průzkumy, ani v době koronaviru se nezměnily reakce zákazníků na reklamy, což spousta značek nečekala. Mnoho firem změnilo taktiku nebo upravilo náklady na reklamu, nejlepším se však ukázalo nedělat nic. Spousta reklam s tématikou pandemie zákazníky nepřekvapivě moc neoslovila. Zkrátka čeho je moc, toho je příliš. 

První krok je kompletní web

Funkční a responzivní web je základ. Jen tak na něj můžete cílit reklamou a přivádět zákazníky. Představte si, že na vás zacílí produkt, který už dlouho sháníte a konečně jste chytli i tu super slevu. Necháte se tedy přesměrovat na web, kde ale hledáte seznam výdejních míst e-shopu skoro pět minut, fotka s vaší preferovanou barevnou variantou produktu neexistuje a v mobilu se stránka načítá tak dlouho, že to raději vzdáte. Tak takhle ne, prosím. Je jasné, že na webu budou průběžně probíhat drobné úpravy a aktualizace, je ale nutné, aby bylo vše funkční, jednoduché a uživatelsky přívětivé. Pak teprve spusťte reklamu.

Plánujte a myslete komplexně

Marketing ale samozřejmě není jen reklama. Je to ideálně soubor několika aktivit, které tvoří tým lidí, jež se vyznají v každé jeho části. Jde o komplexní nastavení, které funguje v součinnosti a je třeba ho také plánovat. Nezáleží na tom, zda jste malá firma s pár zaměstnanci nebo nadnárodní kolos. Plán komunikace by měl zkrátka mít každý, protože nikdy nevíte, co se stane a pod tlakem se pak kroky řešení vymýšlí ne zrovna snadno. 

 

Sdílejte článek:

Menu